maandag 29 maart 2010

Ding 18: LibraryThing



Leuk filmpje van Wim de Bie op de 23 dingen blog. Het toonde meteen mijn vooroordeel aan van LibraryThing. Het leek mij namelijk onzin je eigen boekenkast op LibraryThing te zetten. Immers ik weet precies waar wat staat en welke boeken ik gelezen heb. In het kader van de cursus ben ik er toch aan begonnen. Ik ontdekte dat de meerwaarde zit in de aanbevelingen die je krijgt op grond van de titels die je hebt ingevoerd. Ook is het mogelijk wensen op te nemen. Nu hoor of zie ik regelmatig een titel die ik graag zou willen lezen, maar op het moment dat ik een goed boek zoek ben ik de titels al vergeten. Ik heb mij nu voorgenomen suggesties direct toe te voegen aan LibraryThing. Bovendien kun je ook de boeken er op zetten die je uit de bibliotheek gelezen hebt. Handig omdat ik nog al eens een titel vergeet van een gelezen boek.

LibraryThing kan goed gebruikt worden in de bibliotheek om de catalogus visueel aantrekkelijker te maken.

Op Dizzie heb ik ook nog een account genomen. Hier kon ik tot 1 april (mop?) geen titels invoeren.
De site van de NBD Mijn boekenplank beviel mij beter, maar deze wordt veranderd in boekensalon.

1 opmerking:

  1. De bibliotheek Vlissingen zet het in als haar Digitale boekenkast.‘De Keuze van het Personeel’ is voor veel klanten een begrip. Het is ook mogelijk deze plek digitaal te bezoeken. Kijk hier maar eens. Ze zetten ook Dizzie in.

    BeantwoordenVerwijderen