maandag 29 maart 2010

Ding 17: Web 2.0 site naar keuze


De lijsten op 23 dingen met websites heb ik bekeken. Een enkele website heb ik onderzocht op een mogelijk 2.0 gehalte, maar ik was hier niet zo tevreden mee. Opeens schoot mij de website De Zilveren Dolfijn in gedachte.
Het is een database, waarin je behalve heel veel striptitels ook websites, winkels etc. kunt vinden. De omslagen van de strips (voor- en achterkant) worden weergegeven. Dit doen ze bij elke druk, zodat je via de omslag en de achterkant kunt achterhalen welke editie je in handen hebt.
Deze website heeft een 2.0 karakter doordat bij elke titel commentaar gegeven kan worden. Ook is er een forum.

4 opmerkingen:

  1. Ik weet niet hoeverre je deze site écht 2.0 kunt noemen. Alleen commentaar kunnen toevoegen vind ik wat mager. Een forum is een uitvinding uit het 1.0 tijdperk. Ik denk dat de site een absoluut juweeltje kan zijn voor de stripliefhebber, maar erg open is het allemaal niet qua uitwisseling en zichtbaar maken van de gebruikersinput. Vlg. mij kan alleen de webmaster titels toevoegen en dat is heel wat anders dan bijvoorbeeld bij Librarything & co.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @23 dingen Eerlijk gezegd had ik over deze website ook mijn twijfels. Ik heb hem vooral gekozen, omdat ik het zelf een handige website vind als je gegevens van een strip zoekt. De volgende website voldoet meer aan de gegeven opdracht: Grand Comics Database

    BeantwoordenVerwijderen
  3. In tegenstelling tot het onderwerp houden die stripliefhebbers wel van taai en saai. De lay-out en navigatie is wel heel erg boring en weinig uitnodigend. Maar ze hebben wel een wiki. En dat is dan wel weer een soort van 2.0.

    BeantwoordenVerwijderen