zaterdag 24 april 2010

Ding 23: Evaluatie

De 23 dingen cursus vond ik plezierig om te doen. Het voelde meer als leuk spelen dan bezig zijn met een cursus. De opzet waarbij je de opdrachten online krijgt gaven mij de vrijheid om er aan te werken wanneer ik dat wilde. De reacties op de blogposten waren adequaat en stimulerend. Kortom ik heb alle lof voor de opzet van dit gebeuren.

De dingen die ik heb leren kennen en zal blijven gebruiken zijn: RSS (netvibes), Twitter, Delicious, Library Things, Google docs en het online luisteren van muziek met Last FM etc.

Door het gebruik van RSS en Twitter hou ik veel beter de vakliteratuur bij. Jammer eigenlijk dat Bibliotheek en Samenleving niet digitaal verschijnt.

Verrassend voor mij is vooral Twitter. Toen ik het nog niet kende leek het voor mij minder goed bruikbaar, maar nu kijk ik regelmatig op Tweetdeck. Het zorgt ervoor dat ik alle informatie snel binnenkrijg. Ik ben nog steeds geen actief gebruiker. Maar wie weet wat de toekomst brengt.

Kortom 23 Dingen was voor mij een eyeopener.

1 opmerking:

  1. Mooi Pingel. Gefeliciteerd met de afronding. Je ziet de 2.0 toepassingen nu nog vooral om jezelf te informeren. Ik ben benieuwd of je op den duur ook de slag richting een veranderende dienstverlening naar je klanten gaat maken.

    BeantwoordenVerwijderen