vrijdag 5 februari 2010

Ding 6 en 7: Flickr



Na een account genomen te hebben op Flickr ben ik de site uitvoerig gaan bekijken. Ik heb een aantal foto’s gemaakt van onze bibliotheek. Dit op Flickr gezet. Vervolgens tags aangebracht. Een set gemaakt. Bij de groepen gekeken. De opmerkelijkste groep vond ik wel de pianospelende stokstaartjes met een paarse hoed (Meerkats in purple hats playing the piano). Ook heb ik mijn foto’s nog op de kaart gezet in de Gasthuisstr. in Haarlem. Je zou daar dus mijn foto’s moeten kunnen vinden, maar ook onder de tag “bibliotheek Haarlem” Natuurlijk heb ik ook findr, spell met flickr, waarvan ik eerst dacht dat het een spel was (het scheelt maar één l) en al die andere dingen gezien. Het was overigens (hoewel het dus eigenlijk geen spel is) wel leuk spelen met al deze dingetjes.

2 opmerkingen:

  1. "Iedereen z'n eigen niche" zullen we maar zeggen.
    En je foto's staan mooi tussen de andere foto's die van de bibliotheek gemaakt zijn. Maar niet geplaatst door de bibliotheek Haarlem zelf, wel door haar personeelsleden. Zou de bibliotheek daar niet eens wat actiever mee bezig moeten gaan? Ook werken aan haar herkenbaarheid op sociale sites als Flickr?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik denk dat we inderdaad wat zouden moeten doen met onze foto's Ik was verbaasd over de hoeveelheid fot's die je krijgt als je op bibliotheek Haarlem zoekt.

    BeantwoordenVerwijderen