zaterdag 30 januari 2010

RSS

Al jaren ben ik bekend met RSS, althans het symbooltje en wat je er eventueel mee zou kunnen doen. Regelmatig dacht ik: ik zoek later wel eens precies uit hoe dat werkt, nu heb ik wel wat anders te doen. Ik ben dus blij dat ik door deze cursus gedwongen ben hier aandacht aan te geven. Want het is inderdaad erg handig en vooral tijdsbesparend.

Ik heb mij aangemeld bij netvibes. Na even zoeken hoe je hiermee moet werken, zoals de tabbladen e.d. kon ik hier gemakkelijk op een gestructureerde wijze mijn feeds kwijt. Natuurlijk ben ik begonnen met de bibliotheeksites. In het verleden hield ik ze wel af en toe bij, maar vaak vergat ik het weer een tijdje. Nu heb ik een goed overzicht. Ook heb ik de blogs van mijn collega 23 dingen- cursisten, een blog van een neefje die geëmigreerd is en biebsounds ge-rss’t.
Ik ben nu fanatiek op zoek naar nuttige websites met het bekende symbooltje. Ik weet zeker dat ik in de toekomst veel plezier zal hebben van deze kennis.

1 opmerking:

  1. Heel goed. Maar één waarschuwing. Wees selectief en maak keuzes. Anders kom je straks om in de zaken die je nog moet bijhouden. Je zult merken dat Netvibes - mits goed ingeregeld - een timesaver zal zijn, maar je ook stapelgek kan krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen